vrijdag 5 oktober 2012

Vilt van plantaardig geverfde wol

Hoe vinden jullie ze?
Ik heb van de wol die ik in de zomer plantaardig geverfd heb een hoedje en een tasje gevilt.
Beiden zijn om een mal heen gevilt. Voor het hoedje heb ik een mal gemaakt van papier maché. Mijn man heeft hier een laag op aangebracht, waardoor het tegen al dat water kan.


Het hoedje heeft uiteindelijk een andere vorm gekregen dan ik in eerste instantie gedacht had, maar ik vind hem zelf wel leuk geworden. Op deze foto komt hij niet helemaal goed tot zijn recht. Een goede fotograaf is ook nog weleens wat...
Maar dat komt binnenkort is de bedoeling. Deze foto's heb ik toch maar gemaakt, omdat ik van het weekeinde weer op een beurs zal staan. Dus dan is een plaatje toch leuk als hij verkocht wordt...

 De tas is gevoerd met een mooi lapje stof. Heeft een prachtige kokosnoot-knoop vind ik zelf (al eens gekocht omdat ik hem zo mooi vond. Hij lag hier dus op te wachten.)
De wensleydalekrullen zijn veellichter geworden dan het roze daarboven, terwijl ze toch in hetzelfde verfbad zaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten